Мікрокредит є — можна не платити?

Кожен, хто хоч раз читав коментарі у Фейсбуці або на сайтах МФО, думають, що такі організації — це суворі колектори, дзвінки з погрозами і 100500% річних за кредит. Цьому буде присвячено цілий розділ, а точніше тому, щоб розвіяти чутки та навчитися правильно обходити стороною неприємні ситуації з простроченням, не заплутатися в цифрах і відсотках, та більше нічого не боятися, якщо треба піти і взяти грошей до зарплати.

Що ж таке ця пеня за кредитом?

У будь-якої фінансової організації, яка вступає з вами в грошові відносини, повинен бути свій важіль впливу. Вони дають вам в борг суму з відсотком і розраховують на своєчасне повернення. Якщо ви не повернули гроші вчасно або не пролонгували займ, то вам зателефонує компанія, у якій ви взяли кредит і поцікавиться, а чи будете ви взагалі платити?

Ні? Тоді вам починають нараховуватися пені — саме на тіло кредиту. Вони складають від 2,5% до 4% в день — починаючи від дня прострочення. Цей відсоток у кожної компанії свій і дізнатися про нього ви можете у офіційного представника або на сайті МФО, в якому оформлена позика. Також усі зобов’язання та умови за простроченнями вказуються у кредитному договорі, який ви підписуєте ще на етапі отримання позики.

Таким чином компанія отримує від вас неустойку, за недобросовісний підхід до описаних в договорі обов’язків сторін.

Що трапляється з кредитом, якщо не платити

Пеня буде нараховуватися, але ж, звісно, не нескінченно. Термін її нарахування приблизно 3 місяці з дня прострочення, в цей момент з клієнтом працюють колектори компанії. Ні, це не страшні дядьки в шкіряних куртках, це оператори, які дзвінками нагадують про несплату боргу. Роблять вони це по закону, мирно і коректно. Якщо вам загрожують — це грубе порушення, яке хороші компанії контролюють і не допускають стосовно свого клієнта.

Але 3 місяці — це умовний термін. Є такий закон, який не дозволяє МФО нараховувати пеню, яка в сумі перевищує 50% боргу.

Тобто, якщо ви брали 1000 гривень та прострочили їх — більш ніж 500 гривень чистої пені вам не може бути нараховано.

Звісно, сума буде вища, адже вона складається також з відсотків, які були нараховані за термін користування кредитом, а також можливих штрафних санкцій, які є у деяких компаній. Повні умови прострочення обов’язково прописуються у кредитному договорі, а також після нарахування пені ви можете попросити у компанії прорахунок, де буде описана уся сума.

Саме тому дуже дивно, коли зустрічаються коментарі за типом “Я оформив у понеділок 4000 гривень, а у неділю повинен вже 12000”.
Ну окей, найдорожча компанія бере 2% на день за простим кредитом та, мабуть, 5% за нарахуванням пені.

Тому дуже уважно слідкуйте за тим, кому можно довіряти у мережі, а кому ні.

Також є можливість, що МФО продає безнадійні заборгованості стороннім колекторським компаніям. Це такі установи, які мають свій інтерес з повернення боргів та займаються виключно колекторською діяльністю.

Звісно ж 90% таких компаній також діють за законом та не будут вибивати вам двері удома. Але бували випадки, коли саме від цих компаній пішла чутка про страшних колекторів — адже історії та ситуації бувають різні.

Будь ласка, пам’ятайте, що якщо ви зіткнулися з погрозами і сильним тиском — це порушення закону і ви можете розраховувати на захист від держави. Готуємо для вас гайд про колекторів, щоб ви знали як себе вести у таких випадках.

Як уникнути проблем з простроченням і не зіпсувати кредитну історію

Щоб не стати героєм однієї з цих історій, ви завжди можете скористатися більш ефективними способами погасити борг, ніж просто не брати трубку та ігнорувати організацію.

Українські МФО йдуть на зустріч своїм клієнтам, тому ви завжди можете звернутися в компанію за відстрочкою і вам допоможуть зробити це правильно, з мінімальними втратами для всіх.

Втрата можливості брати позики в майбутньому через прострочення багатьма сприймається з посмішкою, але не всі знають, що дані передають до УБКІ та це позначиться на вашій кредитній історії.

Вам буде складно отримати кредит у банку, або ж вам можуть відмовити у іпотеці. Також складнощі виникнуть, якщо ви захочете отримати статус ФОП, або підете влаштовуватися на роботу, адже усе більше роботодавців перевіряють сумлінність громадян, що приходять на роботу.

Практика показує, що прострочення, при всіх наслідках, не варто тієї примарної економії, про яку говорять злісні неплатники. Саме тому ми радимо бути вам сумлінними і в разі форс-мажорних ситуацій звертатися не до пошуковому рядку Google, а до тієї компанії, де ви отримали позику.

Трішки висновків

Скільки б не казали, що МФО найбільше зацікавлені в простроченні ваших платежів, на практиці ми бачимо постійні спроби допомогти всім, хто не може оплатити свій обов’язок вчасно. Пролонгації, відстрочки платежів, можливість заздалегідь дізнатися суму відсотка переплати — це показник того, що МФО зацікавлені в лояльних і постійних клієнтіх, яким комфортно і вигідно співпрацювати з фінансовими помічниками. Тому — будьте обачними та не йдіть у прострочення:)

4.3/5 - (3 votes)